De utmaningar som onlinespel står inför


Spelindustrin står inför sin egen unika uppsättning utmaningar. Det är därför det är viktigt att lära sig så mycket som möjligt om det för att kunna tillämpa de mest effektiva lösningarna.

Spelande demografi

Nåväl, en sak är säker: spelandet har förändrats de senaste åren. Men exakt vad har förändrats? I synnerhet hur människor spelar och vilka spelarna är. År 2020 förväntas yngre millennials och vissa Gen Z-representanter utgöra nästan hälften (40 %) av spelkonsumenterna.

Kanske inte överraskande föredrar dessa unga spelare (18-21 år) att lägga sina insatser digitalt; till stor del på sina mobiltelefoner. Men därmed inte sagt att den äldre generationen helt har gett upp sina spelvanor. Faktum är att spelare över 60 för närvarande spenderar mer än dubbelt så mycket som de gjorde för tio år sedan.

Bedrägeri förhindring

Tyvärr, med det ökade intresset för onlinespel, har det också skett en ökning av cyberbrottslighet. Som sådan riskerar konsumenter av hasardspel online att få sin känsliga personliga information stulen när de registrerar sig för ett konto.
Det här problemet är så vanligt att enligt ThreatMetrix Gaming and Gambling Cybercrime Report är 1 av 20 nya onlinespelkonton bedrägliga. Medan botattacker under högsäsong står för nästan hälften av den dagliga speltrafiken.
Kanske något överraskande, den mest riskfyllda delen av onlinespel uppstår faktiskt i början av en konsuments resa eftersom det involverar registreringsprocessen och kontoskapandet.

Det är därför det är otroligt viktigt att prata med din betalningsprocessor och fråga vilken typ av funktioner de kan erbjuda för att skydda ditt företag och dina kunders känsliga data från bedrägeri från dag ett.
Att hantera bedrägerier när det inträffar är inte lika effektivt som att förhindra det – det är därför det är så viktigt att hitta en betalningsleverantör som känner till de specifika behoven i din bransch och som kommer att implementera smarta anti-bedrägerifilter som exakt särskiljer dina legitima kunder från bedragare.

Å andra sidan, på det bedrägeriförebyggande myntet, kan antibedrägerifilter bli alltför känsliga, vilket leder till en lägre acceptansfrekvens för betalningar, lägre konverteringsfrekvens och frustrerade kunder.
Detta är också något att tänka på, särskilt eftersom du har ett handelskonto för hasardspel online kommer du sannolikt att se en betydande ökning av betalningsvolymen på kort tid – vilket riskerar att ditt handelskonto blir felaktigt flaggat för bedräglig aktivitet.

Om detta händer kan ditt handelskonto vara tillfälligt låst, vilket innebär att dina kunder inte kommer att kunna genomföra affärer och du kommer inte att kunna bedriva din verksamhet. För att komma runt det här problemet, se till att din betalningsprocessor kan implementera smarta, automatiserade antibedrägerifilter som är tillräckligt exakta för att bara flagga 100 % bedrägliga transaktioner. Detta säkerställer att alla dina legitima kunder sömlöst kan gå igenom kassaprocessen och hjälper därmed också till att skydda din intäktsström från förluster.

Lagar och administrativa föreskrifter

Den europeiska marknaden är den viktigaste marknaden för onlinespel och står för nästan hälften av den totala omsättningen. EU som helhet har dock ingen unik gemensam policy för onlinespel, och som sådan är regleringen av dessa aktiviteter det individuella ansvaret för alla EU-medlemsstater.

Detta innebär att onlinespelhandlare måste hålla sig à jour med all utveckling inom deras geografiska marknader för att säkerställa att reglerna de följer inte blir föråldrade. Till exempel kräver brittiska och franska handlare som driver sin spelverksamhet online i nämnda regioner en inhemsk licens för att göra det. Det finns dock vissa likheter mellan EU:s medlemsländer när det kommer till regler för spelkonton för onlinespel. Mest anmärkningsvärt är att denna regionala marknads strängaste regler relaterar till Know Your Customer (KYC) och regler mot penningtvätt.

Som sådan måste varje konsument av onlinespel vara korrekt identifierad så att handlare och köpare kan bedöma penningtvätt och andra brottsrisker som är förknippade med deras onlinekonto. Och trots att USA är ett suveränt land så skiljer sig reglerna för onlinespel också från stat till stat. Till exempel, från och med 1992, blev det olagligt att satsa på sport på de flesta platser i Amerika. Men de flesta betyder inte alla, och sportvadslagning är fortfarande lagligt i vissa stater, nämligen New Jersey, Nevada och Delaware. Ändå är det onlinespelhans ansvaråterförsäljare att hålla sig väl informerade om förändringar i lagstiftningen som påverkar deras bransch.